Maklumat berkaitan teknologi maklumat,perisian komputer,microsoft office,tips-tips berkaitan komputer,enjin carian dan sebagainya.

Genesis Mining - Easy Mining

Selasa, 27 September 2011

Secanggih Mana Kemajuan Teknologi

Secanggih mana sekalipun kemajuan teknologi masih tidak mampu dan tidak akan mampu menghalang kehancuran yang disebabkan oleh bencana dan malapetaka.Peperangan dan bencana serta kerosakan yang diakibatkan oleh peperangan dan bencana alam masih tidak dapat di atasi walau secanggih mana sekali pemikiran manusia. Amaran sunami, alat pengesan ribut, tanah runtuh dan sebagainya semuanya tidak berguna jika itu sudah ditakdirkan.

Secanggih mana sistem penyampaian maklumat pun yang jauh lebih cepat menerima yang dekat terkebelakang. Ianya bagaikan satu budaya yang dapat dilihat sebagai amalan yang tidak sihat. Capaian maklumat misalnya sepatutnya lebih cepat di kawasan persekitaran bandar tapi kini sebaliknya. Apa yang dapat diperkataan ini adalah menjadi tanggungjawab pihak berkaitan dalam menanggani masalah tersebut kerana pada dasarnya ia bergantung kepada komitmen sesuatu pihak.


:-)

1 ulasan:

  1. hii.. Nice Post

    Thanks for sharing


    For latest stills videos visit ..

    www.chicha.in

    www.chicha.in

    BalasPadam