Maklumat berkaitan teknologi maklumat,perisian komputer,microsoft office,tips-tips berkaitan komputer,enjin carian dan sebagainya.

Genesis Mining - Easy Mining

Sabtu, 14 Ogos 2010

Buat Blog

Percaya atau tidak buat blog atau website sebenarnya semudah ABC cuma kita perlu merujuk sumber-sumber yang terdapat di atas talian.Internet merupakan guru cyber yang amat bermanfaat kepada kita jika kita tahu untuk menjadikan ia sebagai sumber untuk rujukan.

Ada banyak rujukan atas talian yang anda boleh jadikan sebagai sumber dan anda sebenarnya boleh membuat blog dalam masa 5 minit dengan berpandukan kepada rujukan atas talian.Ikut sahaja langkah-langkah yang ditunjukan pasti menjadi. Baik la mari saya tunjukan bagaimana membuat blog dalam masa 5 minit. Nah tidak perlulah saya mencatat panjang lebar mari ikuti pembelajaran yang menyeronokan atas talian.

Berikut adalah sumber-sumber yang anda boleh jadikan panduan.

Lihat Video Youtube ini :



Walaupun video tutorial ini dalam Bahasa Indonesia namun ia cukup bermanfaat sebagai sumber rujukan.Mari kita lihat video berikut :





Sumber lain yang boleh anda jadikan panduan adalah seperti blog-blog atas talian yang anda boleh kunjungi apabila anda inginkan sesuatu yang lebih "advance".Wa seronok dah tu kalau sudah pandai.Sila rujuk laman ini :


klik disini > Toturial Membuat Blog

Sila lihat Sumber berikut > Mari Membina Blog

Ataupun Anda Boleh rujuk yang ini > Teknik Menghiasi Blog Anda

Selamat Mencuba.

Disebarkan Oleh : Cyber Teknologi.
Belajar, Kongsi dan Sebar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan