Maklumat berkaitan teknologi maklumat,perisian komputer,microsoft office,tips-tips berkaitan komputer,enjin carian dan sebagainya.

Genesis Mining - Easy Mining

Selasa, 27 Mac 2012

Integrasi Laman Sesawang



Dalam dunia atas talian maklumat tersedia dengan begitu luas hanya dengan carian kita akan memperolehi maklumat. Hampir 100% maklumat yang kita cari terbuka luas di atas talian. Cuma kita masih tidak menyedari betapa pentingnya mengikuti perkembangan semasa melalui atas talian.

Sepanjang penjelajahan ke laman sesawang atau website saya melihat ia sebagai satu perkembangan yang positif jika kita bersikap positif terhadap penggunaannya. Bagi pandangan saya proses ini telah mengalami evolusi yang tersendiri. Kebanyakkan blog, website dan sebagainya rata-rata menggunakan proses integrasi dengan laman sosial. Semua ini bertujuan untuk menyampaikan maklumat dengan pelbagai cara agar proses penyampaian maklumat dapat diperolehi melalui media atas talian.

Proses integrasi ini sesungguhnya jika kita sedar atau tidak membolehkan proses maklumat terbuka luas untuk pengetahuan kita. Namun masih ada juga yang ketinggalan dengan maklumat sama ada boleh atau tidak perkara itu dilakukan. Masih ramai lagi yang cetek tentang dunia atas talian secara jelasnya apa sahaja boleh kita lakukan asal sahaja ia tidak melanggar etika dalam penyampaian maklumat.

3 ulasan:

  1. iya, betul tu cyber. masih ramai lagi yg cetek ilmu pengetahuannya ttg alam maya ini, tak terkecuali kita.

    Saya tak ingat sy pernh mendengarnya dialog dri sebuah filem, mengatakan, dunia atas talian adalah satu keajaiban yang dicipta oleh manusia, tapi mereka sendiri tidak mengetahui apa yg diciptakan oleh mereka, apa yg ada dalam dunia tu keseluruhannya.

    BalasPadam
  2. saya juga sokong.. :) namun masih ramai yg tidak sedar akn kebaikan ini. mereka memandang laman seperti ini hanya utk memandang ia negatif.

    BalasPadam